ACV-Financieelen Fiscaal
  • Huis
  • Over ons
  • Blog
  • Partners
  • Contact met ons op
(818)657-7220
pexels-photo-3575141665575519.jpeg
15 oktober 2022

Administratie voor zorgpraktijken: zelf doen of uitbesteden?

Financieel

Elke ondernemer, dus ook jij als zorgpraktijk, moet een administratie hebben. Het is erg handig voor jezelf, maar zeker de Belastingdienst vindt het heel belangrijk. Je kunt er niet onderuit komen, maar hoe pak je de administratie nou aan? Je hebt de keuze uit drie opties: alles zelf doen, een gedeelte uitbesteden of alles uitbesteden. Wij gaan elke optie bij langs en vertellen je alles over de verschillende voor- en nadelen.

Zelf de handen uit de mouwen steken

Wie zegt dat zorgpraktijken de boekhouding niet gewoon zelf kunnen doen? Dit kan prima. Als je als ondernemer de administratie zelf doet, kan dit heel wat voordelen voor jezelf opleveren. Je krijgt namelijk een goed inzicht in de financiën en het kost je geen geld. Je moet wel rekening houden met het feit dat als je onderneming groeit, de administratie ook groeit. Ook kost de boekhouding ontzettend veel tijd, zeg maar dag tegen dat avondje Netflix. Als je weinig kennis hebt van de administratie zul je ongetwijfeld foutjes gaan maken, het is daarom handig dat je een boekhoudprogramma gaat gebruiken. Dit verkleint de kans op fouten en geeft je meer inzicht in de financiën.

Een gedeelte zelf doen

Wil je de administratie niet helemaal zelf doen? Maar het je het budget niet om een dure boekhouder in te huren? Denk dan eens aan de mogelijkheden van gedeeltelijk uitbesteden. Jij doet een deel van de administratie zelf en de boekhouder doet het andere deel. Veel zzp’ers kiezen voor deze optie. Ze doen zelf de boekhouding en belastingaangifte en een boekhouder controleert vervolgens of alles klopt. Zo krijg je een goed inzicht in de boekhouding en weet je zeker dat het goed gebeurd. 

Boekhouder in de zorg

De derde optie is het uitbesteden van de administratie aan een boekhouder. Als je het erg druk hebt met je zorgpraktijk of geen zin hebt in die vervelende administratie is het uitbesteden een goede optie. Het zal je veel tijd en frustratie besparen. Een nadeel van het uitbesteden van de boekhouding is dat je helemaal geen inzicht hebt op je financiën. Het is handig dat je toch een beetje kennis hebt. Vraag daarom aan de boekhouder zorgsector of jullie een samenwerking aan kunnen gaan.

Hoe vind je werk in Den Haag? De voordelen van koop op afbetaling

Related Posts

myriam-jessier-VCtI-0qlVgA-unsplash1670927554.jpg

Financieel

Wat doet een SEO Specialist?

Financieel

Hoe stel je een levenstestament op

Financieel

De voordelen van koop op afbetaling

ACV-Financieelen Fiscaal
© Copyright Themify 2017. All right reserved.